השופט בדימוס משה גלעד: "אין דבר כזה רצון העם, השופט מתחשב רק בחוק"

    איתי גדסי No Comments on השופט בדימוס משה גלעד: "אין דבר כזה רצון העם, השופט מתחשב רק בחוק"

    השופט בדימוס עו"ד משה גלעד בריאיון ל"מהדורת הבוקר" התייחס להליך הסדר טיעון במערכת המשפט והעריך כי יהיו בוודאות בגצי"ם נגד חזרתו של דרעי לזירה הפוליטית

    צילום: פלאש 90
    13:16
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בית המשפט המחוזי בחיפה דימוס עו"ד משה גלעד התראיין היום (חמישי) ל"מהדורת הבוקר" והתייחס להסדר הטיעון של אריה דרעי עם הפרקליטות והסביר באופן נרחב על מטרת ההסדר, "הסדר הטיעון מגיע לאחר שכל צד מבין שיש לו בעיות, התביעה חוששת שהיא עלולה להפסיד ויהיה זיכוי מהדהד".

    "מצד שני אישיות פוליטית שיודעת את רמת ההרשעות בארצנו, ולכן גם אם נזוכה ב-90% עדיין אני יורשע לכן כל צד מוותר על חלק מתביעותיו ודרישותיו" הסביר גלעד.

    גלעד ציין את ההלכה בעליון, "ב-2007 ישב הרכב של 7 שופטים בראשות הנשיא גרוניס קבע כי יש לראות את הסדר הטיעון על כל בעיותיו, אבל מערכת אכיפת החוק תקרוס ללא הסדר טיעון. 90% מהמקרים בישראל מסתיימים בהסדר טיעון".

    על עיוני הדין שנמשך מעל 6 שנים אמר השופט בדימוס גלעד, "היום זה חמש שנים, ללא הסדר טיעון זה ייקח 10 שנים".

    על האפשרות להוציא פוליטיקאי למרות רצון הציבור לייצגו הבהיר גלעד, "השופט לא יושב לדין נגד כל הציבור אלה מול הנאשם עצמו. השופט הוא באמצע, האם בגלל שלא נקבע קלון זה מה שיקרה לא יודע. אבל אם דרעי יחזור לפוליטיקה ואז יהיו בגצי"ם בזה אני משוכנע ויטענו שאי הקביעה לא משנות, כי כעת עומד אדם להתמנות לשר בעבירות בהם נקבע קלון. ואני לא יודע מה הבג"ץ ישיב".



    0 תגובות